alexbreeze.blogg.se

alexbreeze.blogg.se

11 januari 2013 11:56
Jag tar nu över min blogg som Julia så snällt skapade åt mig.
Så nu börjar jag mitt nya blogg liv. För er som känner mig hej och välkommen, för dig som inte känner mig välkommen du också.
Jag heter Alexander Breeze är född en November kväll 1973 i Nya Zeeland, flyttade till Sverige 1981 och bosatte mig i Göteborg med min familj. Efter högstadiet hade jag en del stök och bök i min gymnasietid, en del med nazister och kriminalitet och en del med droger och annat strul.När jag sedan fixade till mitt liv med hjälp från riktigt coola vänner i min omgivning bestämde jag mig för att dela med mig av mina erfarenheter.
Det hela började när jag träffade Micke 1994 som då hade startat Narconon i Göteborg (ett drogförebyggande kontor). Han höll redan på med att hålla föredrag landet runt. Detta blev början på en spännande resa genom Sverige, skolans värld och dom politiska spelen. Under dom första åren va jag å Micke lite som "Indiana Jones" detta va en tid innan mobil telefoner och internet, vi reste enkelt ofta timtals med buss för att inte spränga vår budget. Vi bodde där det fanns en säg. Detta kunde variera en del, ibland va det ett vandrarhem nån gång sov vi i skolans lärarrum och på ett ställe fanns inget så jag fick låna en cell (frivilligt) att sova i hos polisen, allt för att ungdomar skulle få kunskapen dom kunde ha nytta av för att leva ett drogfritt liv.
Under tiden vi byggde upp det hela hade vi ett enormt stöd från Drogfritt.nu som sponsrade tusentals drogutbildningar och andra projekt. Åren gick och 2004 tog jag över Narconon Göteborg med ett fortsatt stöd från Drogfritt.nu och levererade ytligare tusentals föredrag till skolor, men hade nu också börjat utbilda tusentals värnpliktiga på 12 arme och flottbaser runt om i Sverige.
Senare började Narconon Göteborg utbilda väktare på väktarskolan i Göteborg, Stockholm och Malmö. runt denna tiden hade "The Master Michael Nielsen" och hans fru (Åsa Graaf Drogfritts grundare.) skapat kampanjen I Say No Drugs. En kampanj från drogfritt.nu med ett enda syfte utbilda och skapa opinion så att ungdomar kan och får leva ett drogfritt liv i vårat samhälle. Drogfritts kampanj I Say No Drugs spred sig som en Australisks skogsbrand, skolor över hela Sverige bokade in den och Michael va ute på skolor igen och rockade. Snart såg vi att vi va ute på varsitt håll och gjorde samma jobb och föredrag ibland på samma skolor.
Så 2011 i September hände något historiskt Narconon Göteborg och Drogfritt inte bara jobbade ihop utan vi gick ihop som en enda stark organisation under namnet Drogfritt.nu med kampanjen I Say No Drugs. Detta gjorde oss starkare en någonsin . Redan från september 2011 fram tills nu har vi utbildat ca 25 000 ungdomar.och under 2013 kommer det hända en massa saker för att vi skall kunna fortsätta och stärka vårat syfte att trendsätta att leva ett drogfritt liv och ge ungdomar verktyg att kunna göra detta. Så detta va lite kort hur jag kom till den punkten jag nu är på som ansvarig för drogutbildningen på Drogfritt genom kampanjen I Say No Drugs.
Jag skall göra mitt bästa att se till att hålla er uppdaterade på vad som händer i drogfritt.nu världen och kampanjen I Say No Drugs. Skicka gärna mig era tankar å funderingar på facebook
( www.facebook.com/drogutbildning ) så kan ni styra lite vad jag skriver om. Ta hand om er vi hörs snart Alex Breeze. Och du titta gärna på filmerna som Julia lagt ut på min Blogg.